reer câștigă premiul #EUProductSafetyAward 2019
publicat in: Stiri // publicat pe: 30.09.2019
Comisia Europeană - Comunicat de presă
Comisia Europeană anunță câștigătorii premiului UE pentru siguranța produselor*
Bruxelles, 26 septembrie 2019
În această seară, Comisia Europeană a anunțat câștigătorii primului premiu al UE pentru siguranța produselor. Noul premiu recunoaște meritele întreprinderilor care depășesc cu mult cerințele UE, oferindu-le astfel consumatorilor o siguranță sporită. Opt întreprinderi din Austria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia și Țările de Jos au fost premiate pentru eforturile lor de îmbunătățire a siguranței copiilor.
Ceremonia de decernare a fost găzduită de Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, care a declarat: „Doresc să felicit întreprinderile câștigătoare pentru faptul că au inovat și au investit în fabricarea unor produse mai sigure și care ridică ștacheta în materie de protecție a consumatorilor în întreaga Europă. Acest premiu le recunoaște eforturile. Invit toate întreprinderile să acorde o prioritate absolută protecției consumatorilor, astfel încât copiii, familiile și prietenii noștri să fie în siguranță. Investițiile în încrederea consumatorilor sunt cele mai bune investiții.”
Câștigătorii
S-au acordat medalii de aur, de argint și de bronz, precum și o „mențiune specială” unui număr de patru întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) și de patru întreprinderi mari, care au avut performanțe deosebite în domeniul siguranței produselor de îngrijire a copiilor.
IMM-uri:
Medalia de aur: Remmy (Italia) – pentru sistemul său inovator „Car Baby Alert”, care poate salva vieți prin alertarea conducătorului auto în cazul în care un copil este lăsat singur în mașină.
Medalia de argint: Evomove (Danemarca) – pentru scaunul său înalt destinat copiilor, „Nomi”, care, datorită unor rotițe special concepute, contribuie la prevenirea accidentelor provocate de înclinare.
Medalia de bronz: Reer (Germania) – pentru dispozitivele sale de protecție și activitățile sale de comunicare ce promovează siguranța copiilor acasă.
Mențiune specială: Mippaa (Țările de Jos) – pentru aparatul său inovator „Stair Trainer”, o balustradă special concepută pentru a-i ajuta pe copiii de vârstă mică să urce scările în siguranță.
Întreprinderi mari:
Medalia de aur: Reima Oy (Finlanda) – pentru asigurarea faptului că îmbrăcămintea pentru copii nu este doar sigură, ci le oferă acestora și o protecție suplimentară, de exemplu în întuneric.
Medalia de argint: Cybex (Germania) – pentru elementele de siguranță bine gândite ale căruciorului său „PRIAM” și pentru procesele interne solide de siguranță ale produsului.
Medalia de bronz: Mega Disposables (Grecia) – pentru eforturile sale inovatoare de asigurare a securității dermatologice a scutecelor „Babylino Sensitive”.
Mențiune specială: MAM Baby (Austria) – pentru că a stabilit standarde de siguranță privind suzetele și dispozitivele de alăptare și pentru că a depășit aceste standarde.
Context
Premiul nou-creat al UE pentru siguranța produselor aduce în centrul atenției întreprinderile care depășesc cu mult cerințele stabilite în legislația UE, oferindu-le astfel consumatorilor o siguranță sporită. Prin prezentarea bunelor practici, Comisia Europeană vrea să impulsioneze și alte întreprinderi să acționeze în același mod, sporind astfel nivelul de protecție a consumatorilor în întreaga UE. În același timp, premiul este menit să îi sensibilizeze în mai mare măsură pe consumatori cu privire la dreptul lor de a găsi pe piață numai produse sigure.
La prima ediție a premiului UE pentru siguranța produselor au putut participa întreprinderi din statele membre ale UE, precum și din Islanda, Liechtenstein și Norvegia. S-au înscris întreprinderi mici și mari din 16 țări europene. Cei 8 câștigători au fost aleși de un juriu alcătuit din reprezentanți ai organizațiilor de protecție a consumatorilor de la nivel național și european, precum și din membri importanți ai guvernelor țărilor participante.
Premiul pentru siguranța produselor nu se acordă în bani, ci le oferă câștigătorilor o recunoaștere pe scară largă, le impulsionează reputația și le dă șansa de a se poziționa ca lideri în sectorul siguranței produselor.